Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем след смяна на термостат.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем след смяна на термостат.

    Колеги, днес си смених термостата, защото на последък спря да загрява колата. 156 2.4jtd. При последното по-дълго каране за 150км беше някъде между 50 и 80гр. Сложих Vernet като я запалих започна да си вдига температура. Викам си супер, стана работата, ей тва се иска. Добре ама отидох да се преоблека и като се върнах, тя вече отива над 90гр. Това за десетина минути работа на място. Не съм сигурен дали успях да обезвъздуша добре, но в общи линии мисля, че се получи. Лека полека се прибрах, без много газ. Ми, работата е много зле, защото отиде много над 110гр. Чак се стреснах да не направя нещо на двигателя. И това говорим забележете за около 4-5 км пробег. Бутнах после маркуча между термостата и радиатора, и беше студен. В същото време другия, от долу на радиатора беше доста топъл. Основният ми въпрос като за начало е: възможно ли е изобщо тая кола токова бързо да загрее до такава степен или датчика на новия термостат е тотално прецакан? Лошото е, че цялата процедура по източване и махане на маркучи ще се повтаря, ама поне да знам къде да се насоча. Термостат ли, датчик ли само, направо съм в шах.
    Благодаря предварително .

  • #2
    До колкото знам jtd моторите имат защита и мотора гасне ако реалната температура е 110 градуса и не палят докато не истине , но не съм сигурен може и менте да си сложил знае ли се в БГ , но тука им много компетентни дизелджии и скоро ще ти подскажат по добре , успех от мен !
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDM no DPF , no EGR , REMAP 200 +++
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 136 +++
    Аlfa Romeo 156 2.0 TC -EX
    Alfa Romeo 156 2.0 TC - EX

    Comment


    • #3
      Според мен по-малко вероятно е новият термостат да е дефектен и по-вероятно е системата да не е добре обезвъздушена.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #4
        Колега,карам същата кола и сложих същият термостат.Първо,не си обезвъздушил добре.Второ,явно новия датчик не отчита коректно или термостата отваря късно,защото лятото в града колата грее,ако гледаме по уред,но си включва перките на около 105 градуса,пак по уред
        alfa 159 1,8 mpi/lpg

        Comment


        • #5
          Обезвадушете я гледате като тръгне да дига към 110 изключи мотора после долейте и ще стане
          sigpic Алфа Ромео 156 1.8 ГИ T.S 98 г.by The Cleaner (Радко шарниро избивача , човека с големия чук!!!)
          Фиат Пунто 1.1 6 спид Агу Ex.

          И да не забравим да сложим бяла роза върху кубчето скраб което ще остане някой ден от алфати ни ...
          Ramstein - Benzin
          https://www.youtube.com/watch?v=SEGLhUZRZdY

          Comment


          • #6
            Self bleed е системата.
            При смяна на термостат само, няма нужда от никакво обезвъздушаване.
            ex - 147 16v multijet

            Comment


            • #7
              ей така смених моя:
              http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=74269

              ---------- Post added at 21:48 ---------- Previous post was at 21:46 ----------

              ей така смених моя:
              http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=74269
              Не всички, които се скитат, са изгубени.

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Bai Pe6o Покажи съобщение
                Колеги, днес си смених термостата, защото на последък спря да загрява колата. 156 2.4jtd. При последното по-дълго каране за 150км беше някъде между 50 и 80гр. Сложих Vernet като я запалих започна да си вдига температура. Викам си супер, стана работата, ей тва се иска. Добре ама отидох да се преоблека и като се върнах, тя вече отива над 90гр. Това за десетина минути работа на място. Не съм сигурен дали успях да обезвъздуша добре, но в общи линии мисля, че се получи. Лека полека се прибрах, без много газ. Ми, работата е много зле, защото отиде много над 110гр. Чак се стреснах да не направя нещо на двигателя. И това говорим забележете за около 4-5 км пробег. Бутнах после маркуча между термостата и радиатора, и беше студен. В същото време другия, от долу на радиатора беше доста топъл. Основният ми въпрос като за начало е: възможно ли е изобщо тая кола токова бързо да загрее до такава степен или датчика на новия термостат е тотално прецакан? Лошото е, че цялата процедура по източване и махане на маркучи ще се повтаря, ама поне да знам къде да се насоча. Термостат ли, датчик ли само, направо съм в шах.
                Благодаря предварително .
                преди да правиш каквото и да е свали новия термостат. вземи си го вкъщи и го цопни в тенджерата и на котлона. така ще видиш в действителност работи ли и на колко градуса.
                следващия път като тръгне да ти прегрява колата, да знаеш че можеш да облекчиш положението като пуснеш топлото в купето на макс.
                точка

                Comment


                • #9
                  Добре, съдейки по мненията ви, проблема най-вероятно е от лошо обезвъздушаване и дано да е така, защото това ще е най-безболезнения вариант. Ще пробвам пак да обезвъздушавам. Мислех, че сам успял, защото като я запалих с отворена капачка, нивото слезе и долях. Освен това развих и тапичката на радиатора и от там си протече след като изкара въздух.


                  Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                  ей така смених моя:
                  http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=74269

                  ---------- Post added at 21:48 ---------- Previous post was at 21:46 ----------

                  ей така смених моя:
                  http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=74269
                  Колега, твоята тема я изчетох и дори тя ме надъха да се хвана да го сменям.
                  И все пак да разбирам ли, че тези високи градуси няма как да ги е развила в действителност? Ако се окаже, че не е от обезвъздушаване май ще взема да си сложа стария датчик. Най-зле ще е ако термостата е калпав ама не ми се вярва и на мене...

                  Comment


                  • #10
                    пробвай я пак и ако загрява, свали го и както ти каза колегата по нагоре го сложи в една тенджера със студена вода и на котлона, трябва да виждаш как почва да се движи със загряването на водата, може да опиташ като начало и със стария да видиш как реагира той, ако не мърда рекламация. Моя двигател загрява до 90 за 10- 15 мин. Когато отвори радиатора трябва да е топъл, перката трябва да върти като луда при тази температура.
                    Не всички, които се скитат, са изгубени.

                    Comment


                    • #11
                      Сложи си стария датчик на новия термостат и всичко ще се оправи.
                      Brera 2.4 JTD 20v, 147 1.6 16v Ex, GT 1.9 16v Multijet Ex, 147 1.9 16v Multijet Ex, 147 1.9 8v JTD Ex, 145 1.6 Boxer Ex
                      За ортодоксалните “Алфисти” друг мотор освен боксера не съществува!!!

                      Comment


                      • #12
                        При смяна на термостана моята също вдигна 110 градуса, но не беше добре обезвъздушена. След обезвъздушаването всичко заспа. Колата е 147 1.6 ТС 2001г.
                        Алфа Ромео 147 ТС 1.6 120 к.с. 2001г. "ГИ-Ловато"

                        Comment


                        • #13
                          Значи, до сега си играх и излязоха някои интересни неща.
                          Първо нивото в казанчето беше паднало малко. Долях. Запалих я и малко по малко започна да вдига пак температурата. Вкарах в казанчето термодвойката на мултицета за допълнителна информация. След като отиде на 90гр. по уреда в колата пипнах пак маркучите, след термостата студен, долния-топъл. По-интересното е, че мултицета показваше към 70гр. Продължи да вдига Т, и по едно време маркучът на термостата се стопли. По мултицет към 86гр. , което според мене изключва дефектен термостат и няма смисъл да го варя. Уредът на колата, обаче показваше почти 130гр. Май нещата отиват към датчик. През цялото време се мъчих да обезвъздушавам през тапичката на радиатора и с отворена капачка на казанчето, но не мисля, че изкара много въздух.
                          Нещо друго ми е интересно сега. Въпреки, че термостата отвори когато трябва, перките изобщо не заработиха. Не трябваше ли да тръгнат даже по-рано при положение, че датчика подава нереално високи градуси? Откачих буксата при изгасен двигател на контакт и заработиха като луди. Предполагам, че така и трябва. Чудя се да сменям ли направо датчика или да се пробвам да обезвъздушавам още?

                          Comment


                          • #14
                            Като се сменя термостат сменяш и датчик и ако ти испадне беер орегинален от алфа по добре него го сложи скъп ама си заслужава показанията са му 88 отваря кръга пада на 81 в задръствания 105-6 отвара 2 рия пуска перката така трябва да работи на дълго с 140 -160 80-85 200-210 -100 градуса и пуска перките пробвал съм и знам
                            sigpic Алфа Ромео 156 1.8 ГИ T.S 98 г.by The Cleaner (Радко шарниро избивача , човека с големия чук!!!)
                            Фиат Пунто 1.1 6 спид Агу Ex.

                            И да не забравим да сложим бяла роза върху кубчето скраб което ще остане някой ден от алфати ни ...
                            Ramstein - Benzin
                            https://www.youtube.com/watch?v=SEGLhUZRZdY

                            Comment


                            • #15
                              сигурно е датчик, или кабела нещо, моята тогава въобще не я обезвъздушавах през маркуча.
                              Не всички, които се скитат, са изгубени.

                              Comment

                              Working...
                              X